nasze projekty - Gimnazjum Gościno

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

nasze projekty

Projekty edukacyjne
 
"W świątyni wiedzy i literatury"


     Projekt "W świątyni wiedzy i literatury" przygotowany został z myślą o wprowadzeniu uczniów klas pierwszych do biblioteki szkolnej. Istotą projektu było przygotowanie dla pierwszaków zajęć bibliotecznych, w trakcie których mieliby okazję zapoznać się z zasadami pracy biblioteki, regulaminem, księgozbiorem oraz poznaliby sposób korzystania z katalogu internetowego.
     Uczennice realizujące projekt poracowały koncepcję spotkania, przygotowały scenariusz zajęć, napisały i przedstawiły scenkę z udziałem greckich bogiń... korzystających z biblioteki szkolnej :). Przedstawiły również wybrane przez siebie i polecane pozycje książkowe.
     Projekt został zrealizowany w połowie września 2016 r. W projekcie wzięły udział Michalina Akonom, Dominika Korkus i Kalina Siuciak.
    Opiekunem projektu była p. Małgorzata Korda.


"Wyśpiewajmy Dzień Niepodległości"



     C
elem projektu "Wyśpiewajmy Dzień Niepodległości" było pobudzanie i rozwijanie umiejętności wokalnych oraz wpojenie ducha patriotyzmu i dumy z historii narodu polskiego. Dla uczniów waznym aspektem jest możliwość prezentacji zespołu wokalnego.
      Projekt został zaprezentowany
na apelu szkolnym i w Domu Kultury w Gościnie w listopadzie 2016 r.
W rozwoju młodzieży ważny jest rozwój patriotyzmu, dumy za własny kraj, zainteresowanie się kulturą i historią Polski. Praca w zespole służy integracji i uczy odpowiedzialności.
     W projekcie
brali udział uczniowie z wszystkich klas gimnazjalnych: Dominika Kostecka, Karolina Nogalska, Wiktoria Milas, Julia Stefaniak, Emil Tomczuk, Justyna Szymborska,Martyna Maślana, Izabela Sobczak, Oliwia Gajo, Anna Chałas, Natalia Ślusarek, Izabella Knieć, Natalia Formella, Aleksandra Thurow, Aleksandra Piasecka, Wiktoria Kindermann.
     Opiekunem projektu była p. Natalia Bertrand.


Blog czytelniczy "Przedpokój pełen książek"


     Projekt "Blog czytelniczy" polegał na utworzeniu i prowadzeniu przez uczniów blogu internetowego, w którym prezentowane byłyby książki czytane i polecane przez naszych gimnazjalistów. Celem projektu było rozwijanie zainteresowań czytelniczych, motywowanie innych uczniów do czytania, kształcenie wrażliwości czytelniczej, a także rozbudzanie zainteresowań książką i motywowanie uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej.
     Uczennice biorące udział w projekcie samodzielnie opracowały koncepcję bloga, wymyśliły tytuł -  "Przedpokój pełen książek", przygotowały jego stronę graficzną, systematycznie aktualizują stronę, starają się spopularyzować ją wśród rówieśników, regularnie kontrolują jego popularność.
     Projekt został rozpoczęty się w październiku 2017 r. i aktualnie jest w trakcie realizacji. Zakończenie projektu nie jest planowane - realizatorki mają nadzieję, że będzie on trwał i trwał :).
     W projekcie aktualnie biorą udział Gabriela Grzeszczuk, Karolina Nogalska, Martyna Maślana, Michalina Akonom i Aleksandra Piasecka.
     Opiekunem projektu jest p. Małgorzata Korda.

Dbajmy o środowisko -,,Nie rób na Ziemi afery, nie podgrzewaj atmosfery”


      Celem projektu było pogłębianie wiedzy o Unii Europejskiej, szczególnie w zakresie zróżnicowania europejskich źródeł energii i zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego, podnoszenie świadomości ekologicznej i odpowiedzialności wśród młodzieży za stan środowiska przyrodniczego, propagowanie idei recyklingu.
      Projekt został zrealizowany w okresie 07.03
07.04.2017 r. Wzięli w nim udział uczniowie z klas I-III: Otocka Dominika, Dyguda Kamila, Szymborska Justyna, Zaborowska Zuzanna, Bachorska Julia, Gajo Oliwia, Tomczuk Emil, Knieć Iza i Słoboda Katarzyna.  
       Projekt składał się z 2 części: należało wykonać prezentację multimedialną obrazującą przyczyny, skutki i sposoby zapobiegania globalnego ocieplenia lub wykonać rzeźbę recyklingową.
       Opiekunem projektu była p. Anna Słoboda.



Sleeveface w bibliotece

                  

      
       Celem projektu było rozbudzenie pomysłowości, kreatywności, możliwość zaprezentowania zainteresowań uczniów, a także rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i promocji czytelnictwa. Projekt polegał na wykonaniu zdjęcia lub serii zdjęć wg idei sleeveface - czyli skomponowaniu okładki książki i twarzy, sylwetki czy części ciała tak, aby tworzyły całość.
       Projekt został realizowany w październiku i listopadzie 2017 r. i zakończony wystawą prac na szkolnym holu.
       W projekcie wzięli udział Michalina Akonom, Sebastian Nakonieczny, Tamara Grzelak, Gabriela Grzeszczuk.
       Opiekunem projektu była p. Małgorzata Korda.


Po co mi ta chemia?

           Celem projektu było zwiększenie zainteresowania chemią i pokazanie, że chemia otacza nas wszędzie, nawet w codziennych czynnościach.
           Projekt realizowany był na przełomie lutego i marca 2017 r. i polegał na zebraniu informacji o reakcjach chemicznych zachodzących w życiu codziennym dookoła nas, przygotowaniu planszy i prezentacji multimedialnej, a następnie zaprezentowaniu wyników na forum klasy. Nie zabrakło też części eksperymentalnej - uczennica wykonująca projekt upiekła ciasto, a efektem zachodzącej reakcji chemicznej podzieliła się z kolegami i koleżankami z klasy.
           W projekcie udział wzięła Martyna Linkiewicz z klasy III A.
           Opiekunem projektu była p. Justyna Dąbrowska

Szkolna Liga Matematyczna

  Liga zadaniowa była szkolnym konkursem matematycznym nastawionym na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Podstawowym celem konkursu było rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów wszystkich klas gimnazjalnych I-III.
  Specyfika Ligi Zadaniowej pozwalała wziąć udział w konkursie każdemu uczniowi, który chciał pracować nad własnym rozwojem. Wiele interesujących zadań, z jakimi spotkali się uczniowie w tym projekcie, mogło być dodatkowym bodźcem zapraszającym do głębszego poznania matematyki. Ponadto chodziło również o rozwijanie zdolności matematycznych, kształcenie zdolności samodzielnego myślenia, kształtowanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego, dostrzeganie różnego rodzaju związków i zależności, rozwijanie umiejętności  planowania i organizowania pracy własnej oraz motywowanie uczniów do pogłębiania wiedzy i umiejętności matematycznych.
   Opiekunowie projektu to Grażyna Paulińska, Marta Seńko i Kamila Adamek.
   Projekt realizowano od 1.10.2016r. do 30.05.2017r.
W projekcie brali udział: Maciej Daśko kl.IIIa, Klaudia Więcławska kl.IIIb, Weronika Madejska kl.IIIc, Justyna Szymborska kl.IIIc, Oliwia Gajo kl.IIa, Natalia Lewandowska kl.Ia, Izabela Knieć kl. Ib, Aleksandra Piasecka kl.Ib.
   W projekcie mógł brać udział każdy uczeń naszego gimnazjum. Uczestnictwo w Lidze Zadaniowej zobowiązywało do do systematycznego rozwiązywania zadań zamieszczanych co 2 tygodnie na tablicy obok sali 37 i 24. Rozwiązane zadania uczniowie oddawali po dwóch tygodniach od ukazania się do swojego opiekuna.                                                                                                                       Za każde rozwiązane zadanie uczeń otrzymywał 2 punkty.  Po każdym 10 tygodniowym etapie rozwiązywania zadań uczniowie pisali test sprawdzający. Łączna punktacja wyłoniła najlepszych matematyków.
Po pierwszym etapie zwycięzcami zostali:
- z klas pierwszych: Izabela Knieć kl. I b
- z klas drugich: Oliwia Gajo kl. II a
- z klas trzecich: Maciej Daśko kl. III a

Po dwóch etapach przyznano tytuł Mistrza Roku:
- Izabela Knieć kl.Ib
- Oliwia Gajo kl.IIa
- Maciej Daśko kl.IIIa
Zwycięzcom gratulujemy i mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym konkurs będzie cieszył się jeszcze większym zainteresowaniem.



 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego